Mária Roskó
To the Moon and Back (maroktárgyak)
A három tárgy úgy készült, hogy puha agyagot zártam a tenyerembe és az ujjaim közé, ami absztrakt formát eredményezett. Ezt követően kisimítottam ezeknek az agyagformáknak a felületét, és alávetettem őket a szilikonformázás és a bronzöntés időigényes folyamatának. Ez a pillanatnyi gesztus időigényes technikával időtálló anyaggá változott. A tárgyakat egy
hagyományos kínai polcon a természet által létrehozott dolgok közé illesztettem, ami a művészetben a mimézis kérdését veti fel, és azt a hozzáállást helyezi fókuszba, amely a keleti filozófiában a dolgok természetes fejlődését, beleértve magát a paradoxont is elfogadja.
Felhasznált anyagok: patinázott bronz, természet alkotta tárgyak, kínai polc
To the moon and back (a set of hand objects)
The three exhibited objects were made by enclosing soft clay in my palm and between my fingers, which resulted in an abstract shape. Subsequently, I smoothed out the surface of these clay shapes and submitted them to the time-consuming process of silicone mold making and bronze casting. The short hand gesture that was originally performed got turned into a time-resisting material with a time-consuming technique. Having these objects arranged on a traditional Chinese display among nature-created objects where they perfectly merge in, evoked ideas on mimesis in art and on what attitude of embracing natural development of things including paradox itself Eastern philosophy has.
Materials: patinated bronze, nature-created objects, chinese display shelf
2022
To the Moon and Back (maroktárgyak)
A három tárgy úgy készült, hogy puha agyagot zártam a tenyerembe és az ujjaim közé, ami absztrakt formát eredményezett. Ezt követően kisimítottam ezeknek az agyagformáknak a felületét, és alávetettem őket a szilikonformázás és a bronzöntés időigényes folyamatának. Ez a pillanatnyi gesztus időigényes technikával időtálló anyaggá változott. A tárgyakat egy
hagyományos kínai polcon a természet által létrehozott dolgok közé illesztettem, ami a művészetben a mimézis kérdését veti fel, és azt a hozzáállást helyezi fókuszba, amely a keleti filozófiában a dolgok természetes fejlődését, beleértve magát a paradoxont is elfogadja.
Felhasznált anyagok: patinázott bronz, természet alkotta tárgyak, kínai polc
To the moon and back (a set of hand objects)
The three exhibited objects were made by enclosing soft clay in my palm and between my fingers, which resulted in an abstract shape. Subsequently, I smoothed out the surface of these clay shapes and submitted them to the time-consuming process of silicone mold making and bronze casting. The short hand gesture that was originally performed got turned into a time-resisting material with a time-consuming technique. Having these objects arranged on a traditional Chinese display among nature-created objects where they perfectly merge in, evoked ideas on mimesis in art and on what attitude of embracing natural development of things including paradox itself Eastern philosophy has.
Materials: patinated bronze, nature-created objects, chinese display shelf
2022