Surabhi Sahgal
Kalpavriksha, Shraddha-Shanka & Sahjeevi; a „Kívánságfa” c. ékszersorozatból
Az ember és a természet viszonya az ellentmondások különös esete: az ember hozzáállása történelmileg ingadozik a megadás és a fosztogatás, az imádat és a visszaélés között. A Kalpavriksha és a Shraddha-shanka a „Kívánságfa” című sorozatomból a globális történelmi faimádati gyakorlatból származik, amely szerint amuletteket kötnek szent fákra, kívánságokért és szívességekért cserébe. Mivel azonban a világ az emberi beavatkozás antropocén szintjein mozog a szerepek megfordulását képzeljük el, ahol Sahjeevi, a fa, saját ágait, mint totemeket köti az emberi ujjra – a békés együttélés ígéretét kérve.
Felhasznált anyagok:
Kalpavriksha a „Kívánságfa” c. sorozatból: galvanizált és patinázott réz, vörös fonal, szövet, fémgyöngyök
Shraddha-Shanka a „Kívánságfa” c. sorozatból: galvanizált, ezüstözött réz, ördögszem gyöngyök, mágneses kapocs, vörös fonal, maghüvelyek, szövet, géz
A „Wishing Tree” című kollekció a „99 Evil Eyes” c. projekte leágazása, amelyet Ruudt Peters ékszerkészítő művész mentorált a MASieraad Alapítványnál töltött (távoli) szakmai gyakorlatom során 2020-ben.
Kalpavriksha, Shraddha-Shanka & Sahjeevi; from the series “Wishing Tree”
The human-nature relationship is a curious case of contradictions: humans’ attitude has been fluctuating historically, between surrender and plunder, worship and abuse. Kalpavriksha and Shraddha-shanka comes from my series, ‘Wishing Tree’ which is based on the global historical tree worship practices of tying amulets on sacred trees, in return for wishes and favours. However, as the world is characterised by anthropocenic levels of human intervention, we are surrounded by reverse roles where, Sahjeevi, the tree, ties its own branches, as totems, onto the human finger – beseeching a promise of peaceful coexistence.
Materials:
Kalpavriksha, from series “Wishing Tree”: electroformed and patinated copper, red molly thread, fabric, metal beads
Shraddha-Shanka from series “Wishing Tree”: electroformed silver plated copper, evil eye glass beads, magnetic clasp, red molly thread, seed pods, fabric, gauze
My collection, “Wishing Tree”, is an offshoot of my project titled, “99 Evil Eyes”, mentored by Jewellery Artist Ruudt Peters during my (remote) internship with MASieraad Foundation in 2020.
2021
Kalpavriksha, Shraddha-Shanka & Sahjeevi; a „Kívánságfa” c. ékszersorozatból
Az ember és a természet viszonya az ellentmondások különös esete: az ember hozzáállása történelmileg ingadozik a megadás és a fosztogatás, az imádat és a visszaélés között. A Kalpavriksha és a Shraddha-shanka a „Kívánságfa” című sorozatomból a globális történelmi faimádati gyakorlatból származik, amely szerint amuletteket kötnek szent fákra, kívánságokért és szívességekért cserébe. Mivel azonban a világ az emberi beavatkozás antropocén szintjein mozog a szerepek megfordulását képzeljük el, ahol Sahjeevi, a fa, saját ágait, mint totemeket köti az emberi ujjra – a békés együttélés ígéretét kérve.
Felhasznált anyagok:
Kalpavriksha a „Kívánságfa” c. sorozatból: galvanizált és patinázott réz, vörös fonal, szövet, fémgyöngyök
Shraddha-Shanka a „Kívánságfa” c. sorozatból: galvanizált, ezüstözött réz, ördögszem gyöngyök, mágneses kapocs, vörös fonal, maghüvelyek, szövet, géz
A „Wishing Tree” című kollekció a „99 Evil Eyes” c. projekte leágazása, amelyet Ruudt Peters ékszerkészítő művész mentorált a MASieraad Alapítványnál töltött (távoli) szakmai gyakorlatom során 2020-ben.
Kalpavriksha, Shraddha-Shanka & Sahjeevi; from the series “Wishing Tree”
The human-nature relationship is a curious case of contradictions: humans’ attitude has been fluctuating historically, between surrender and plunder, worship and abuse. Kalpavriksha and Shraddha-shanka comes from my series, ‘Wishing Tree’ which is based on the global historical tree worship practices of tying amulets on sacred trees, in return for wishes and favours. However, as the world is characterised by anthropocenic levels of human intervention, we are surrounded by reverse roles where, Sahjeevi, the tree, ties its own branches, as totems, onto the human finger – beseeching a promise of peaceful coexistence.
Materials:
Kalpavriksha, from series “Wishing Tree”: electroformed and patinated copper, red molly thread, fabric, metal beads
Shraddha-Shanka from series “Wishing Tree”: electroformed silver plated copper, evil eye glass beads, magnetic clasp, red molly thread, seed pods, fabric, gauze
My collection, “Wishing Tree”, is an offshoot of my project titled, “99 Evil Eyes”, mentored by Jewellery Artist Ruudt Peters during my (remote) internship with MASieraad Foundation in 2020.
2021