Taavi Teevet
„1. zsoltár” - a Elköteleződés(ek) sorozatból
Ez elkötelezettség kérdése.
A petseri kolostor főkapuja előtt áll egy régi fatemplom, amelyet Szent Barbarának szenteltek. Az odesszai születésű Gennagyij 1991 óta minden nap, reggeltől estig ott áll, és szüntelenül imádkozik. „A világ az imáknak köszönhetően áll fenn” – mondja.
Az „Elkötelezettség(ek)” című sorozatban az elköteleződés folyamatára/jelenségére irányítom a figyelmemet. Arra, hogy valaki/valami valakivé/valamivé váljon az odaadás révén.
Mi köti össze azt az embert, aki egy régi templom kapujában áll és imádkozik, a péket, aki minden reggel 4 órakor kel, hogy kenyeret süssön, és engem, egy fiatal művészt, aki minden reggel felkel, azért, hogy a műterembe menjen?
Az „Elkötelezettség(ek)” a végtelen kísérletezés szimbóluma, és annak a folyamatnak a jelképe, amikor az alkotó az alkotásnak való odaadással próbálja betölteni az emberi szívben lévő isteni űrt.
Felhasznált anyagok: aranyozott melchior, régi lutheránus énekeskönyv (1904)
“Hymnal no. 1” [from the series “Commitment(s)]
It is a matter of commitment. In front of the main gate of the monastery of Petseri there is an old wooden church dedicated to St. Barbara. From 1991 onwards, Gennady, a man born in Odessa, has stood there every day from dawn till dusk, praying incessantly. “The world persists thanks to prayers,” he says. In the series “Commitment(s)”, I am directing my focus to the process / phenomenon of commitment, becoming someone / something through dedication and devotion. What unites a man who stands at the gates of an old church and prays, a baker who wakes up every morning at 4 a.m. to bake bread, and me, a young artist, who wakes up every morning to go to the studio? “Commitment(s)” is a symbol of endless experimentation and the process of trying to fill a divine vacuum in the human heart by devoting oneself to creation.
Materials: Goldplated Melchior, old Lutheran Hymnal (1904)
2021
„1. zsoltár” - a Elköteleződés(ek) sorozatból
Ez elkötelezettség kérdése.
A petseri kolostor főkapuja előtt áll egy régi fatemplom, amelyet Szent Barbarának szenteltek. Az odesszai születésű Gennagyij 1991 óta minden nap, reggeltől estig ott áll, és szüntelenül imádkozik. „A világ az imáknak köszönhetően áll fenn” – mondja.
Az „Elkötelezettség(ek)” című sorozatban az elköteleződés folyamatára/jelenségére irányítom a figyelmemet. Arra, hogy valaki/valami valakivé/valamivé váljon az odaadás révén.
Mi köti össze azt az embert, aki egy régi templom kapujában áll és imádkozik, a péket, aki minden reggel 4 órakor kel, hogy kenyeret süssön, és engem, egy fiatal művészt, aki minden reggel felkel, azért, hogy a műterembe menjen?
Az „Elkötelezettség(ek)” a végtelen kísérletezés szimbóluma, és annak a folyamatnak a jelképe, amikor az alkotó az alkotásnak való odaadással próbálja betölteni az emberi szívben lévő isteni űrt.
Felhasznált anyagok: aranyozott melchior, régi lutheránus énekeskönyv (1904)
“Hymnal no. 1” [from the series “Commitment(s)]
It is a matter of commitment. In front of the main gate of the monastery of Petseri there is an old wooden church dedicated to St. Barbara. From 1991 onwards, Gennady, a man born in Odessa, has stood there every day from dawn till dusk, praying incessantly. “The world persists thanks to prayers,” he says. In the series “Commitment(s)”, I am directing my focus to the process / phenomenon of commitment, becoming someone / something through dedication and devotion. What unites a man who stands at the gates of an old church and prays, a baker who wakes up every morning at 4 a.m. to bake bread, and me, a young artist, who wakes up every morning to go to the studio? “Commitment(s)” is a symbol of endless experimentation and the process of trying to fill a divine vacuum in the human heart by devoting oneself to creation.
Materials: Goldplated Melchior, old Lutheran Hymnal (1904)
2021